יותר ויותר אנשים מדברים על SEO, ועל כמה זה חשוב לאתר האינטרנט שלך. מה זה בדיוק SEO, וכיצד ניתן להיעזר בזה להצלחת העסק שלך?
SEO הינו אחד התחומים השיווקים המרכזיים היום בתחום השיווק באינטרנט, כאשר יותר ויותר חברות משלבות SEO בתמהיל השיווקי שלהן. בשנים האחרונות מספר החברות המציעות שירותי SEO הולך וגדל, כמו גם היצע התוכנות המסחריות המציעים שירותים למקדמי אתרים. ראשי התיבות SEO מתייחסים ל- Search Engine Optimization, כלומר אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש.
מחקרים מראים כי כשני שליש מהגולשים באינטרנט מגיעים לאתרים השונים דרך מנוע חיפוש כלשהו. נכון להיום, הרוב מגיעים דרך מנוע החיפוש גוגל, כאשר בישראל ישנם כמה מנועי חיפוש פופולאריים נוספים.
המטרה של SEO היא בעצם להביא לדירוג הגבוה ביותר בתוצאות החיפוש של הגולשים, על בסיס מילות מפתח מוגדרות מראש. ככל שהמיקום של האתר גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך עולה תנועת הגולשים לאתר ומכאן גם הפעילות העסקית. המיקום בתוצאות החיפוש נקרא באנגלית Search Engine Result Pages, ובקיצור SERPs.
SEO הוא תחום רחב המפתח כל הזמן, וכבר מזמן אינו מתנקז רק למנועי חיפוש ושיתוף קישורים. תוכן למשל, הינו חלק בלתי נפרד מ-SEO, כאשר תוכן איכותי תורם גם לדירוג טוב יותר של האתר בתוצאות וגם במתן מענה לגולשים. ככל שהאתר גדול יותר ומכיל יותר דפי תוכן, כך עולה הסיכוי שלו להיות מדורג גבוה יותר. מנועי החיפוש יודעים היום להבחין בין תוכן מקורי, עשיר ומגוון, תכונה אשר הופכת כאמור את התוכן לבעל חשיבות גבוהה אף יותר. בנוסף לכתיבה מקצועית ואיכותית, חשוב מאוד לשלב בתכנים מילות מפתח רלוונטיות, אשר עוזרות לקדם את התכנים במנוע החיפוש. לכן, מקדמי אתרים דואגים לערוך מחקר מילות מפתח, על מנת להחליט על המילים המתאימות ביותר למשימה.
מקדמי אתרים מקצועיים עסוקים במעקב אחר ההתפתחויות האחרונות בגוגל ובמנועי חיפוש גדולים נוספים, על מנת להיות עם האצבע על הדופק, במטרה לשמור על דירוג גבוה בתוצאות החיפוש. SEO התפתח היום למקצוע לכל דבר, אשר דורש התמחות והתמקצעות, וכמובן התעדכנות מתמדת בחידושים. לכן, לקוחות רבים בוחרים להעסיק מקדמי אתרים מקצועיים, ולא לנסות ולהסתכן ב-SEO עצמאי, דבר אשר עלול לא להביא לתוצאות הרצויות, וגם לפגוע בפעילות האתר לאורך זמן.
SEO מתייחס גם לעובדה שגוגל אינו קורא אתרים הבנויים בטכנולוגיות Flash או JavaScript. לכן חשוב לשים לב שאתר יפה יותר אינו בהכרח יעיל יותר. טכנולוגיות אלו הופכות את משימת הסריקה של הזחלנים של גוגל לקשה ולעיתים אף בלתי אפשרית.
לבסוף, חשוב לזכור כי SEO נעשה לאורך זמן. לא ניתן לבצע SEO כפעולה חד פעמית או קצרת טווח. לעיתים, הפירות נקצרים רק לאחר מספר חודשים של עבודה. יחד עם זאת, התמדה בשילוב עם מקצועיות מבטיחה לאתר האינטרנט הצלחה לאורך זמן.
|